nu: strategy

Pablo van Gastel

Voordat we een creatief project starten helpen we klanten door de merk strategie te bepalen. Wat houdt dit in ? Hoe doet nu: amsterdam dit ?

3 voor nu: essentiële onderdelen van creatieve merkstrategie:

1. Merkidentiteit

We gaan bepalen en vastleggen waar het merk voor staat. We bepalen de essentie, persoonlijkheid en merkwaarden. Hiermee zoeken we het onderscheid ten opzichte van andere merken. Een goede merkidentiteit is richtingevend en inspirererend voor alle activiteiten van een merk. We gebruiken tailormade modellen en workshops om tot een breed gedragen identiteit te komen, die we vastleggen in een manual, met beeld en copy zoals bijvoorbeeld voor Hero Brand Positioning en Dermolin

3ad34f88-2ca9-4897-b472-6fb14f119cd3-original.jpg#asset:1648

2. Merkarchitectuur

We gaan bepalen waar de verschillende producten in het assortiment voor staan en wat hun onderlinge hiërarchie is. Hiervoor gebruiken we modellen en creatief stimulus materiaal, wat uiteindelijk leidt tot een goede balans in identiteit van de proposities in het merkgeheel zoals bijvoorbeeld voor Bee honest cosmetica

3. Innovatiestrategie

We helpen in het opzetten van een innovatieproces, waar nieuwe producten hun weg vinden binnen het merk. Brainstorms en workshops zijn middelen om op praktische en creatieve wijze tot concrete resultaten te komen met innovatieve nieuwe verpakkingen, producten, en distributiestrategieën zoals bijvoorbeeld voor Baarsma Wines Innovatie en Van Delft Biscuits Concepten