Herdefinieren positionering en merk architectuur Strategy & Branding
Hero Benelux had behoefte om haar merkpositionering nog scherper en consistent in copy en art te krijgen.
Hé jij,
Wist jij dat ik er al meer dan honderd jaar voor je ben? In 1886 was ik geboren, en bijna dertig jaar later besloot ik in jouw leven te komen. Toen ging ik samenwerken met de groente- en fruithandel van meneer Jansen in Breda. We zijn samen opgegroeid, maken nieuwe keuzes. En we houden vast aan bepaalde waardes. Zo vinden we elkaar telkens opnieuw uit.
Mijn confituren, dranken en sauzen maak ik al die tijd zoals je ze terugvindt in de familierecepten. Ze zijn een traktatie, er mag heus suiker in. Maar de smaakmaker blijft het hoofdingrediënt.
Je kreeg in de loop der jaren steeds minder tijd om in de keuken te staan, of besteed je tijd liever aan het ontdekken van nieuwe werelden.
Daar waar je eerst nog mijn confituren en sauzen zag als dat wat je ook thuis kan maken, kan je je nu niet meer voorstellen dat je daarvoor de keuken in zou gaan.
Jij, met al die wilde plannen, nieuwe ideeën en indrukken. Ik zag dat ik je vaker kon helpen. Niet alleen voor traktaties en zoet, ook voor belangrijke bouw- en voedingsstoffen. Ik zocht en telkens vond ik weer mijn favoriete recept voor je. Een ontbijtdrank vol fruit en vezels, gezonde graanrepen en zelfs babyvoeding.
Volgens mijn eigen geloof: eenvoud op zijn best, in een goede verhouding met de natuur. Niet vullen, voeden. En ja, inderdaad, nog steeds zoals je het zelf zou maken. Als je daar tijd, inspiratie en zin in had.
Inmiddels is mijn gedachtegoed hip.
De natuur het werk laten doen, minder suiker, oorspronkelijke receptuur, je ziet het overal. Jij hebt misschien geen idee dat ik dit al jaren doe. Je vindt me misschien niet zo bijzonder, meer iets als dat wat erbij hoort.
En weet je, eigenlijk vind ik dat wel een groot compliment. Ik ben niet zo’n van-dedaken- schreeuwer, hoef niet zo nodig de held uit te hangen. Echte helden zijn betrouwbaar en begripvol. Een echte held heeft geen uiterlijk vertoon, maar toont karakter.
Nu ja, in mijn ogen dan. Misschien zag jij liever een patserig figuur met een glitterpak. Maar ik denk toch dat je liever kiest voor eenvoud en genieten. Voor en mét de hele familie. Dat zit in onze natuur. Het is ons favoriete recept. En dat proef je. Karakter, en liefde voor het vak.
Groetjes en tot snel, Hero