Wilco Schets is CEO Director bij Imkerij de Traay, een internationale producent van (Biologische) honing, natuurlijke zoetmiddelen en natuurlijke cosmetica (Organic).
Nu:amsterdam verzorgt design en communicatie. We stelden Wilco een aantal vragen over hun business in deze tijd
Kan je de huidige business situatie omschrijven bij jullie ?
Wij zijn bezig om op verschillende fronten ons verder te ontwikkelen en dat temidden van de Corona tijd, waar met pieken de druk om uit te leveren erg groot is. Het belangrijkste is dat we een fantastisch groep mensen hebben die er veel aan doen om elke dag, met hard werken en het nodige plezier, het beste neer te zetten. We proberen daarbij steeds meer honing lokaal te sourcen, zijn met biologische honingprojecten bezig en ondertussen versterken we onze merken door innovaties en investeren we in efficiency en techniek.
Hoe zie je de toekomst voor de business ?
Ik ben op zich wel optimistisch over de toekomst, maar veel hangt af of de Corona crisis afvlakt of doorzet. Honing is wel een natuurproduct dat mensen blijven eten, misschien meer nog dan voorheen, omdat het past in een gezonde levensstijl. De kwaliteit van honing staat bij ons voorop en wordt toch telkens nog beter als gevolg van strengere selectie en betere verwerking. Het is bijna een missie voor ons.
Wat verwacht je nu van nu:amsterdam. Hoe functioneert dat ? Waar zijn jullie mee bezig ?
Wij zijn bezig om onze productlijnen te analyseren, aan te passen en te vernieuwen waar nodig. Onze ideeën leggen we neer bij Nu Amsterdam, we toetsen die aan hun ideeën en uit die mix, komen er voorstellen voor designs. Die gaan dan altijd nog enkele keren door de molen, en zo maken we stappen naar een eindproduct. Het is echt een ambacht, waarin tijd en aandacht het belangrijkste zijn.
Design voor biologische Klaver honing