Dr. van der Hoog cosmetica Strategy & Branding - Packaging design
Een nieuwe merk identiteit voor het langst bestaande cosmeticahuis van Nederland
Opdracht
Dr van der Hoog is klaar voor een nieuwe fase in haar 75 jarige bestaan. Op basis van een nieuwe positionering werd nu:amsterdam gevraagd een nieuwe identiteit te ontwikkelen voor het assortiment. Het gaat om een revolutie, gebaseerd op visie en creativiteit. Het merk moet natuurlijke klasse uitstralen, helder communiceren en vertrouwen bevestigen, maar wel een grote stap voorwaarts maken. Voor de moisturisers betekent dat vooral een stijlvolle verpakking die niet misstaat in de badkamer van de jong volwassen metropolitische vrouw.
Aanpak
Nu:amsterdam startte het project met een workshop waarin de merkwaarden en relevante concurrenten visueel geanalyseerd werden. De eerste ideeën brachten ons al snel tot een rijk designconcept. In combinatie met het nieuwe logo brachten we dit tot de eerste packaging designs voor de moisturisers, met een heldere assortiments structuur voor de diverse huidtypen. Daarna vertaalden we het concept door naar de maskers en diverse pack formats tot een complete collectie van ca 60 pack designs.
Resultaat
De moisturisers, producten voor gezichtsverzorging zijn een ijkpunt voor de collectie en daarom is een stijlvolle verpakking gecreeerd. Het extraverte en kleurrijke logo contrasteert met de rustige lay-out en high gloss afwerking van de verpakkingen. We hebben in een krachtig gecentreerd design en duidelijke taal beschreven voor wie het product is, wat het doet, en welke ingrediënten daarvoor zorgen. De tubes, flacons en potjes zijn compact, maar lekker dik en voelen zwaar aan. Verfijning brachten we met zilveren afwerkingslijnen en een subtiele embossing van het nieuwe logo.