AMAIZIN relaunch Strategy & Branding - Packaging design
Nu: verzorgde de nieuwe positionering, merk identiteit en pack design voor het biologische exotische food merk Amaizin
OPDRACHT
AMAIZIN is een exotisch merk met een complex assortiment van verschillende biologische producten in meerdere categorieën in de aziatische en texmex keuken. Wat ontbrak was een sterke consistente merkgedachte, een herkenbare identiteit waarmee het merk met zijn verpakkingen in het schap zijn positie claimt, ook naar een jongere doelgroep
RESULTAAT
Het team van nu:amsterdam ontwikkelde met de klant een nieuwe positionering. Eat the world a better place, waarin genieten van de verrassende smaken en zorg voor een betere wereld een plekje vonden. De identiteit die we ontwikkelden is bold en fris. Met een consistente beeldtaal van authentieke en optimistische kleuren, typografie en illustraties en een duidelijke assortimentsstructuur. We ontwikkelden content voor socials en online communicatie. We ontwierpen de website en diverse verkoopondersteunende materialen.
Het merk is sterk aanwezig in het schap en heeft een hernieuwde aandacht bij winkels en consumenten ook in het buitenland.